Att välja glasögon

Jag är oerhört sugen på att par nya bågar efter att i snart två år dagligen slitit mina nuvarande från Paul Smith. Efter en rad besök hos vitt skilda optiker står mitt val just nu mellan  Oliver Peoples modeller Sheldrake och Riley (nedanstående ordning). Även Paul Smith, vilka tillverkas av Oliver Peoples, har en modell snarlik Sheldrake som jag gillar. Faktum är att jag tror att jag medvetet ger mig själv beslutsångest. Mest för att jag skall ha ett alibi att besöka flera optiker, vilka onekligen är ett skönt släkte. Det är den enda typen av försäljare där det går att diskutera kring en produkt i timmar utan att faktiskt behöva köpa något. Köpprocessen liknar mer ett evigt resonemang. 




Kommentarer
Postat av: maja

tror den nedre varianten skulle göra ditt ansikte mest rättvisa; framhäva konturer osv. dessutom är det ju en snygg modell.

2008-08-20 @ 12:32:52
Postat av: Optican

Bägge har rätt form men den övre har en mjuk & fin färg som ändå är lite udda i svenska ansikten (gult brukar inte gå så bra till våra rosa ansikten) Den har också en kraftigare båge som är snyggt iallafall om båge sitter perfekt över näsan. Den undre är fin den också men räkna med att ganska många kommer att ha liknande när hösten går mot vinter...

Hälsningar Åsa

www.brillor.blogg.se

2008-08-20 @ 22:17:16
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Olof

Tack för era tips! Jag håller med dig Åsa att färgen är svår att lyckas med. Jag har testat de flesta nyanser, men hamnar till slut vid sköldpaddsmönstrad brun likt den nedersta. Jag gillar verkligen den nedersta bågtypen, men har samtidigt kommit underfund med att jag passar i något grövre bågar. Det lutar nog åt den översta fast i en mörkare färg.



Åsa - Trevlig blogg förresten!

2008-08-21 @ 10:20:42
URL: http://sartorialbehaviour.blogg.se/
Postat av: Optican

Tack!

Och bra, ta den grövre fast en mörkare. jag såg att Specsavers hade en nästan identisk med den undre i sitt sortiment. Bra om man vill ha budget men tristare då fler har den.

2008-08-21 @ 19:35:42
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: alex

vart hittade du dessa, hos vilken optiker??

2009-02-20 @ 20:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0